søndag 14. november 2010

Endelig kom det snø!!

Denne uken kom endelig vinteren til Bjørkhaug. Det betyr at vi har gått MANGE kilometer med akebrett og Jonathan på. Vi storkoser oss med snøen, og i år kanskje litt ekstra. Der vi bodde før måtte vi nemlig måke, måke og atter måke. Mens her kjører traktoren inn og tar alt. Ekstremt luksus for oss som ikke er vant med det. :)



En liten gutt som sitter og kikker forundret ut på all snøen. Han her husket nok ikke vinteren fra i fjor, tror jeg. Det kom som et sjokk at det plutselig var hvitt ute. :)



Endelig kunne vi ta ut kassesluffen. Den har stått og fristet i låven hele høsten, så gleden var stor da vi kunne hente den ut. Denne her var jeg så heldig å få da jeg var liten, så det er ekstra stas at barna mine nå kan få gleden av å leke med den. Da jeg var liten var kassesluffen hvit, men mamma har, etter min mening, ødelagt litt av looken med å male den blå for brødrene mine. Planen min er derfor å male den hvit etterhvert.. Men det spørs om jeg får sjansen i vinter!

Vi har også vært på litt mer skattejakt i låven denne helgen, og fant denne gamle kjelken:



Syns den var veldig koselig å ha på pynt på trappa, men jeg tror kanskje den er ganske så dyfunksjonell til å ake på. Meiene faller nedi snøen. MEN. Vi skal hente juletre på den, det er planen. :)

I låven fant vi også litt andre spennende ting. Vi har blant annet noen kister stående, en gammel dør og et knust vindu.. Disse tingene skal jeg shine etterhvert, må bare finne tid til det. Og plass, ikke minst. Jeg koser meg ihvertfall, hver gang jeg er i enten låven eller bryggerhuset dukker det opp noe nytt stæsj jeg kan kose meg med.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar