mandag 5. september 2011

Høst!

Nå om dagen er det ikke mye pent å hvile øynene på utendørs, hos oss, det meste er klissvått og vissent. Så endelig har jeg fått kastet og ryddet opp litt, og det var på tide. Men. Jeg har prøvd å være litt bedre husmor enn jeg har vært tidligere år, og plantet alle stauder jeg har hatt i krukker ut i bed (før har de bare forsvunnet i søppeldunken), og så har jeg samlet litt frø.



Jeg har til og med vært på blomstersalg, fyll en pose med stauder til 50 kr. De så ikke akkurat flotte ut der de stod på gartneriet, men jeg krysser fingrene for neste år.. ;) Nå skal det sies at jeg er totalt lost når det kommer til blomsterbed og hageplanter, så det er mulig det blir litt ommøblering (og påfyll) etterhvert som jeg ser hva som dukker frem. Men stas er det nå likevel.



Trappa er ny av året, og i grunnen ganske kjekk. Frem til den kom på plass hadde vi alle en stygg vane med å bare tråkke igjennom blomsterbedet, greit nok når det var voksne, men de små har knekt noen roser på den måten ja.. ;)

I hagen vår er vi så heldige å ha masse sopp! Vi er dessverre ingen soppeksperter akkurat, heller mer pysete, så det blir bare kantarell som får komme inn i huset. Men litt moro er det likevel. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar