søndag 5. september 2010

Mitt favorittutested!

Benk under tak på trappen syns jeg er kjempekoselig, særlig i mørket om kvelden med bare lyslyktene tent. :) Denne benken har alltid bodd utenfor huset vårt, og det skal den få fortsette med, men jeg lurer litt på om den skal få stå et annet sted, og vi kanskje snekrer oss en litt mer luksusutgave til å late oss på her. ;) Jeg har spikret en skohylle før, og er derfor ekstremt kjepphøy når det kommer til sånt, og ser for meg jeg enkelt kan slenge sammen en liten benk selv. Hehe. Men ærlig talt.. HVOR vanskelig kan det egentlig være?



På landet bor vel alle gummistøvler på trappen? Ihvertfall her, for det regner jo hele tiden nå. Noe jeg i grunnen syns er ganske så koselig, jeg er alltid entusiastisk til de nye årstidene. :)



Jeg er IKKE fan av å drasse vått regntøy inn i gangen (hvem er egentlig det?), særlig ikke når det kommer rett fra sandkassen, så jeg syns det var genialt å få opp noen knagger ute. Knaggene har jeg kjøpt og skudd inn i planken selv, så ble en billig knaggrekke. :) Ideen fikk jeg i et eller annet interiørblad før i sommer.


I går hadde jeg omsider overskudd til å kikke skikkelig grundig igjennom hele tomten (det har jeg ikke gjort før nei, kremt..), og under alt ugresset er det mange muligheter! Og litt forskjellige ting som tydeligvis bare har fått forfalle totalt. Det er også mye rot som musteiner og annet skrot som ligger rundt omkring der ute, så jeg ser for meg en voldsom jobb med tomten etterhvert. Planen er å skjære ned alt av ugressbusker og annet skrot til våren, for å planlegge litt hva vi vil bruke plassen til. Men jeg tror ikke jeg orker å vente såå lenge med alt, så planen min er å starte med å rydde ihvertfall mustein og sånne ting som ikke vokser opp igjen denne uka. Genialt er det da at lille lillebror i huset er veldig glad i å ligge i bæresjal, mens lille storebror er veldig glad i å hjelpe til med sånt. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar