søndag 12. september 2010

Nytt prosjekt! :)

Her er klesrommet mitt sånn det ser ut akkurat nå:






Et ganske langt og smalt rom, fullt av furuvegger (det er ingen hemmelighet at det neppe finnes noen som hater det sterkere enn meg)! Så i påvente av at noe skal skje i de andre rommene der vi er avhengige av håndverkerhjelp først (skifte vinduer og legge fliser kan vi nemlig ikke) begynner jeg her. Det er ikke dette rommet det haster mest med akkurat, men fy søren så irriterende det kan være å ha klær pakket i esker og liggende litt overalt. Jeg blir nemlig GAL av å ikke ha system, og å bare ha ting stappet inn i skap.

Planen for dette rommet er sliping av gulv og masse maling. Og stang til å henge klær på langs den ene siden av veggen, og hyller på den andre. I utgangspunktet tenkte jeg å ha hyllene på den laveste veggen og stangen på den andre, men jeg tror jeg har ombestemt meg. Rommet er tross alt ganske smalt, så tror kanskje det gir litt mer plass å ha det motsatt. Bunad og de lange kjolene som kan komme til å slepe nedi gulvet får vi heller ha i et annet skap.

Vi har mange gulv som skal slipes, så vi skal leie en slipemaskin, men siden vi ikke er klar for å slipe de andre gulvene riktig ennå (dvs Espen er ikke klar), skal jeg bruke en minislipemaskin. Det kommer sikkert til å ta litt tid og arbeid, for mesteparten av gulvet ser slik ut:



Dette er ihvertfall en av planene mine for uken som kommer. Så får vi se om lille Isak er med på å samarbeide på den. Han har nemlig masse vondt i magen, og vil IKKE ligge for seg selv, så vi får se. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar