søndag 8. mai 2011

Verktøykasse

I Tønsberg ligger en liten rotete bruktbutikk, som stort sett alltid har et eller annet, stort eller smått, veldig billig. Da jeg var der i forrige uke fant jeg litt av hvert, og en av tingene jeg falt for var denne trekassen her, med verktøy. Ikke at jeg kjøpte verktøy, men kassen ble min for 10 kr. 4 strøk med hvitt, så ble den en ganske så fin hylle i gangen.




Mine elgamle barne-blomster- og fuglebøker har kommet på plass. Etterhvert er planen blomster- og fuglebok for voksne også. Men for å være helt ærlig ser det ikke ut til å være noe problem å greie seg med de for barn, enn så lenge.



Jeg måtte også bare slenge med et lite bilde av ganghyllen, tatt rett etter at jeg hadde ryddet den. Er det bare meg som bor sammen med en som ikke verdsetter ryddighet, og slenger fra seg lapper og verktøy overalt?!



Oppe i loftstuen har skapet endelig fått opp dører igjen, og dvdene inni er sortert alfabetisk. Veldig kjekk måte å bli kvitt filmene fra å stå framme på.



Bak denne skapdøren er det kommet barnevennlige filmer (+ komedier), og den lille inngangen til lekehytten.



Også får jeg vel slenge med et lite, dårlig, før-bilde.



Dørene var gul/grønne, og inni var det stort sett bare garderobestang. Nå er veggen flyttet mye lenger ut, slik at det bare skal være plass til en dvd i dybden, og alt er bare hyller der inne. På utsiden av dørene har jeg limt tapet og byttet knotter, og innsiden av dørene og inne i skapet er det malt med varm lin. Forandringen ble veldig stor, selvom jeg i ettertid ikke er helt fornøyd med tapetvalg. Men, det får bare være, for å lime tapet behersker jeg dårlig. Den ene døren måtte jeg tapetsere 4 hele ganger før jeg ble fornøyd, og alt i alt var det en drittjobb! Trøsten er at det er ihvertfall mye bedre enn det var, og at dette var en rimelig måte å gjøre det på, fremfor å bytte ut dørene helt, som kanskje vil skje i fremtiden. For nå er vi ihvertfall fornøyde.

Videre arbeid i loftstuen blir satt på vent til høsten igjen, for nå er det maling av gjesterom som gjelder. Når det er regnværskvelder, og vi har lyst. Effektiviteten inne i huset kommer nok ikke tilbake før til høsten, nå skal vi heller kose oss utendørs, så lenge det er mulig. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar