fredag 25. februar 2011

God plass til oppbevaring!!

Den siste veggen i lekehytten/boden kommer opp litt etter litt. Og se så utrolig god oppbevaringsplass jeg får.. Jeg er knallfornøyd, og gleder meg til jeg kan sette saker og ting inn her. Etter en runde med malekosten først altså, om det skulle være noen tvil.



Dette lille hullet skal bli en ekstra hemmelig inngang i lekehytten. På utsiden kommer det jo skapdør, så det vil ikke syns fra utsiden. Tror guttene kommer til å like det. Jonathan syns ihvertfall det er stor stas å krabbe gjennom der nå..



Mens jeg venter på at hyllearbeidet skal bli gjort, har jeg malt litt forskjellig. Noen dører, og litt andre småting. Har begynt såvidt å grunne litt på et tak og. Men får ikke satt skikkelig i gang med noe prosjekt, for vi må rett og slett vente til vi har et sted å rydde ting unna på. Altså boden. Det er fortsatt hauger med saker som bare venter på å få en plass å bo, men det tar jammen tid.

Vi var veldig heldige, for Mormor hadde en puff for mye, så gullungene fikk denne til å ha i hytten sin. Tror den blir super både til oppbevaring, og til å leke med. Egentlig var den veldig fin, i noe lakkert treverk, med rødt/gull stofflokk. Meen. Den passet ikke inn i huset vårt, så da var det bare å ta frem malekosten.. Og hvilken farge ble det??



Kom kanskje ikke som noen overraskelse at den blir hvit.. Må bare finne et fint stoff til å ha på lokket nå! :)

Jeg snoket rundt på bloggen til wsinverden (jeg fikk ikke til å lage noen link jeg, men jeg er ikke sånn voldsomt teknisk akkurat), og fikk en super ide. Hun hadde gitt barna lerret til å male på. Og jeg hadde til og med det liggende i alt rotet, så der slo jeg to fluer i en smekk. Fikk ryddet opp bittelitt til..



Og gjett om lille gullungen min var stolt. Det var stor stas å male, og særlig med helt annen maling enn vi pleier å bruke. Men ehm, jeg har akkurat lært hvorfor barna ikke skal få oljemaling å male med. Sløv som jeg er av og til hadde jeg ikke tenkt på det engang, at det er oljemaling selv i små tuber. Så ALT var blått her en stund, inkludert Jonathans negler. Etter mange dager med skuring begynner det å hjelpe på! Men mammaen har lært ett og annet. Stas er det ihvertfall, at lillemann stadig går og kikker på bildet sitt, og er tydelig stolt. Han har oppheng i å tegne/male om dagen, og er rasende fornøyd med egne ferdigheter, utrolig søtt. Måtte det vare. :)

2 kommentarer:

  1. Flott blogg! vi holder også på med oppussing av hus, så jeg synes alltid det er gøy å lese om andre i samme situasjon.

    Ha en god helg! ;-)

    SvarSlett
  2. Jeg må innrømme at jeg er skikkelig misunnelig på dette rommet ditt. Så utrolig artig å lage et lekerom av det!

    Fine wallstickers i forrige innlegg! Hvor har du kjøpt dem?

    Her er det full stopp av maling for tida. Blir ikke mer maling før bebisen er ute. Men andre gjøremål blir det jo. Nå er vaskerommet snart ferdig, og Supermannen har gjort om biblioteket mitt i kjellerstua til en kino. Prosjektor, lerret og anlegg:) Men det er knall å se film der da!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett