fredag 1. oktober 2010

Fremgang

Jeg er overlykkelig over all fremgangen på badet vårt om dagen, for det blir så fiiint! :) Å se rad på rad med fliser der inne gjør virkelig noe med humøret, og får meg nærmest til å glemme alt rotet som nå herjer i resten av huset.
Det går utrolig fort unna, mennene som er der inne er virkelig hardtarbeidende. Jeg får nesten litt dårlig samvittighet over at de sliter seg ut med å jobbe lange dager i mitt hus, samtidig som jeg selvfølgelig gjerne vil ha badet klart fortest mulig.
Fint blir det ihvertfall. :)

Her er en liten sniktitt:



Jeg har alltid tenkt at en flis er en flis, det er vel bare å slenge opp, men det er tydeligvis noen triks å ta hensyn til. Som hvordan de skal skjæres osv. Dette har gått meg så til hjernen at jeg de siste nettene har drømt om fliser og farger.. Sånn blir det vel når man har for mange valg rett og slett. Og nå som flisene er valgt blir det nok uansett bra, jeg tviler sterkt på at vi kommer til å tenke at "ånei, at vi ikke tok den andre.." De er jo ganske like alle sammen, lyse og fine, så de vil gjøre en enorm forandring inne på badet vårt!

Vi har kikket og kikket etter lysekrone til å ha inne på badet, men den ene vi fant var rett og slett for knalldyr, så det ble lagt litt på is. I steden har vi funnet noen spotlighter på skinne, som vi kan bruke et annet sted siden, om den perfekte lysekrone skulle dukke opp (til mindre enn 10 000 kr). Men lysekrone til bad er ikke det det finnes mest av..

Her er noen bilder av det gamle badet, som nå er å finne på søppeledynga:






Bare det at taket blir hvitt og en vanlig dør gjør en stor forskjell syns jeg. Jeg blir ihvertfall kjempefornøyd. :))

4 kommentarer:

  1. Hehe er det, det man kaller for bastu?
    ser ut som det blir moderne og fint det der ja

    gleder meg til og se bildene fra det blir ferdig

    SvarSlett
  2. Hehe, ja jeg tror nærmest det. Moro å få det akkurat som man ønsker seg ihvertfall. :))

    SvarSlett
  3. Gud, det var virkelig ikke lekkert!
    Har sett etter-bildene og det ble noe annet ja:-)

    Holder selv på å pusse opp hus. Bad også. Vi har ikke kommet like langt som dere, vi tok over 1. oktober. Supermannen min holder på med støyping av gulv i kveld. Det blir etterhvert og vi gleder oss! Heldigvis har vi ikke flyttet inn enda.

    Jeg skal legge deg til i blogglista mi, og følge prosessen din videre.
    Artig om du tar deg en titt innom hos meg også, kanskje du har noen gode råd:-)

    God kveld!

    SvarSlett
  4. Hehe, og det var en veldig pen måte å si det på. De første gangene jeg dusjet der måtte jeg kjempe med tårene nærmest. Men heldigvis var det ikke mange ukene det så sånn ut. :) Og fordelen var jo at vi kunne pusse det opp akkurat som vi ville uten å få dårlig samvittighet, for det var overnødvendig! :)

    Oi, så spennende med nytt hus da. Da skal jeg jammen legge deg til på listen, kjempestas å lese om andres drømmehus også! :) Må bare sjekke at jeg faktisk får det til da, jeg er litt ny på bloggingen enda. :)

    SvarSlett