torsdag 28. april 2011

Nytt liv på landet

Når man flytter fra et sted til et annet er det egentlig ganske mye som bare ikke passer inn. Her var utemøblene intet unntak. De var fine på den gamle verandaen vår, men i drømmehuset passet de ikke inn. Såå, da var det bare å finne frem malekosten. Fem strøk senere syns jeg de passet mye bedre her.



Hvitt kan sjelden slå feil. Nå mangler vi bare puter, så er vi klare for sommeren.



Lysestakene var opprinnelig i messing, og kostet 20 kr tilsammen i en lokal bruktbutikk. Sinkspray gjorde susen for disse! Den fine lykten var jeg så heldig å få i bursdagsgave. :)



Og her, her er et før-bilde. Ganske så vanlige tremøbler, som krevde et hav av vedlikehold. Eller, ihvertfall olje 2-3 ganger i løpet av sommeren, litt for mye for vår smak. Dessuten ble de aldri så fine som da de var nye.



Jeg har brukt både blank skipsmaling og en maling for både metall/plast/tre på disse møblene. Skipsmaling var definitivt favoritten, både å male med og for lommeboka. Men, den krever at man står ute, for ikke å bli løsemiddelskadd.

1 kommentar:

  1. Hei
    Helt enig at de ble myye finere i hvitt. Hadde nesten samme utemøbler, men jeg solgte og kjøpte nye ifjor. Nå angrer jeg litt på at jeg ikke malte de.

    Klem

    SvarSlett