mandag 2. august 2010

Huset på utsiden

Når alt bare er kaos og esker inne i huset, er det jammen godt å gå ut, og nyte stooor plass og lite rot. Men klart, med 7 mål tomt er det en del å ta fatt i ute og, men det blir ikke ennå. Jeg tror nok ikke det blir før til våren igjen, man kan ikke rekke alt med en gang. Åkeren er vi dessuten usikre på hva vi skal bruke til..





En akkurat passe liten åker for oss. Espen vil veldig gjerne ha både poteter, grønnsaker og jordbær her, mens jeg tenker mer på et lite lysthus.. ;) Siden vi ikke er så into landbruk kanskje det kan bli begge deler, det er tross alt grenser for hvor mye grønnsaker en familie på fire har behov for å produsere til bare seg selv.






Her er selve huset sett ovenfra. I denne lille hagen er det kommet en sandkasse etter bildet ble tatt, til stor jubel fra minimannen. Jeg tror noen hadde savnet sandkassen sin en smule etter at vi flyttet.

På denne delen av tomten er det noen flotte gamle bjørketrær, som dessverre må hogges til våren eller sånn. Jeg syns det er utrolig synd, for disse trærne var med på å navne stedet. Men hvis jeg har valget mellom at de raser over huset (eller naboens åker) eller plante nye, så er det vel ikke noe å tenke på da. De blir nok i det minste veldig masse ved for årene framover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar