tirsdag 10. august 2010

Drømmekjøkken.

Jeg har alltid ønsket meg et kjøkken med skikkelig langbord, hvor alle i familien kan drive med forskjellige ting sammen, og endelig har jeg fått det! :) Har aldri vært så veldig glad i spisestue i stua, føler aldri vi fikk brukt den noe særlig liksom.. Var kanskje litt sløve på det. Så nå som jeg har fått spisestua på kjøkkenet er jeg storfornøyd. :) Det er jo også åpent mot stua, så om vi evt skal ha veeeldig mange til bords er det plass til det og. Helt supert, syns vi!



Bildene ble litt mørke og dårlige, for her mangler det fortsatt lamper i taket. Har kjøpt noen stållamper vi håper skal bli fine, men de er ikke kommet til butikken ennå. Jeg har fortsatt et seriøst lampeproblem, så er ikke 100% overbevist om at det blir fint. Lamper er utrolig vanskelig å bestemme seg for, syns jeg. Derfor er jeg i ferd med å bli velkjent i alle lampebutikker innen en times omkrets..

Etterhvert har vi også lyst på en sittebenk i hjørnet til venstre her, et sted man kan drikke te, og kanskje lese en av bøkene fra hylla? Når den kommer på plass har vi lyst til å lage den med skap under, et sted å oppbevare støvsugeren rett og slett. Den er bare alltid i veien, uansett hvor den står. Ihvertfall hos oss som har en minimann som er BESATT av den! Sittebenken er en fremtidsplan, og ikke øverst på listen over prosjekter som skal gjennomføres med det første. Men godt å ha en plan. :)




En liten, søt detalj i kjøkkentaket:



Oppi hullet der pleide man å feste stangen man surret garn på før i tiden, når man hadde karet det.


Må bare vise hvor de som bodde her før hadde fryseren sin og, og hvor jeg i lange tider fryktet at vi måtte ha vår. Heldigvis fikk vi stappet den ut i bryggerhuset, og min gamle kiste fikk plass her i steden. Kista er også en av tingene jeg har spart på i åresvis, uten at så mange skjønner greia med den. Jeg fikk den en gang av Hilde, som kjøpte den av naboen til besteforeldrene sine. Faktisk. Når jeg tenker meg om er den kanskje egentlig Hilde sin, bare at jeg tok den med fra vi bodde sammen? Håper ikke hun ønsker seg den tilbake med det første ihvertfall. Den har vært genial til oppbevaring av alt fra julepynt til leker.



Dessverre har før-bildene av kjøkkenet forsvunnet på mystisk vis, men store deler av det var ihvertfall blått (bondeblått som mange sa? En litt mørk farge ihvertfall), og gult ut mot der kisten står, og i mellomgangen. Forskjellen fra før og etter ble ENORM, kanskje den aller største i det som er malt hittil. Jeg er storfornøyd! :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar