fredag 30. november 2012

Vi fant, vi fant!

Forrige helg var vi ute og lekte her hjemme.. Vi lette etter bittesmå juletrær, og det dukket opp både det ene og det andre. Både minitrær, og også årets juletre var å finne.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har vært på hver krik og krok av eiendommen vår. Men jeg har en veldig god grunn, og det er mye kratt/ugress/småtrær og orm. De ser ut til å trives i krattet hos oss. Og derfor har ikke hysteriske meg vært overalt. På sikt derimot, skal alt krattet/hageavfallet fjernes, og da blir det nok mye hyggeligere å rusle overalt..

Forrige helg var det endelig blitt såpass kaldt at jeg følte meg trygg for orm, og vi tok en runde på ukjente farvann. Bak krattet dukket det her opp:



En egen liten bekk! 
Jeg følte nærmest vi hadde oppdaget en liten del av regnskogen, her hjemme..

Akkurat bekken visste jeg om, men ikke at den var så dyp og bred, selvom det kanskje ikke ser helt sånn ut på bildet.
 Gleden over bekken førte også med seg noe angst, for barn som kan finne på krumspring her i ubevoktede øyeblikk. Heldigvis er vel det fortsatt noen år til ubevoktede øyeblikk, så foreløpig kan vi heller planlegge å lage en liten bålplass rett på den ene siden her (med en ekstremt bred, ryddet vei ned hit, ormefri!!).. På den andre siden gresser nemlig kuer om sommeren. Kos.

Innlegget kommer antagelig noen dager for sent, for i uken som har gått har snøen endelig kommet, og lagt seg, men bedre sent enn aldri.

1 kommentar:

  1. Ojj så pent det var ved bekken deres da ! Koselig og ja...jeg skjeønner angsten . Ja må jammen si at dere har fått mye snø, mye mer enn hos oss. God natta jenta mi ! Klem

    SvarSlett