mandag 26. november 2012

Nå er det ingen tvil, det er snart jul!

I helgen lot vi oss rive litt med.. Jeg skulle i grunnen bare hente ned noen røde sløyfer fra julepynteskene, men da gullungene fikk se det, var det gjort. Og hvem klarer å stå for to bedende småtroll, som syns det er på tide å ta frem all julepynten?
 
Ihvertfall ikke jeg!
 
Kvisten vår har fått på plass pynt..
 
 
 
 
Begge barna har fått inn hvert sitt lille juletre! Stemningen ble noe trykket da de kikket ned i hver sin julepynteske, og lillebror bare hadde to små pynt, mens storebror hadde litt mer. Det spørs om vi ikke må oppgradere med noen småting til lillebror og.
 

 
 
Kongler ble plukket tidligere i høst, og i går fikk vi surret oss til å lage en konglekrans. På bildet her ble plutselig limpistol-limet veldig tydelig, men sånn er det ikke i virkeligheten, så jeg ble i grunnen veldig fornøyd. Moro er det med prosjekter som alle i familien har bidratt til.
 

 
 
De siste ukene har det kommet på plass noen småsaker i huset.. En av tingene er nytt stueskap. Vi hadde, som nevnt tidligere, bare ett, men etter å ha tenkt i et år på hva vi egentlig skulle ha der, slo drømmemannen i bordet og kjøpte et til. Jeg var veldig skeptisk, og er det i grunnen fortsatt, men den ekstra lagringsplassen er ikke helt feil altså.
 

 
 
Litt bedre stuebider kommer senere, når lyset er bedre.
 
I fjor var storebror og jeg på bruktnissehandel før jul, og det har vi absolutt tenkt til å gjenta i år. Det var utrolig koselig, vi gikk og spiste ferske smultringer, mens vi ruslet rundt i bruktbutikker og lette etter elgamle nisser. Disse nissene var det stor stas å ta frem i år, så vi får prøve å tilføye noen nisser i klubben i år og. :)

1 kommentar:

  1. Så kjempekoselig konglekrans dere har laget ! Det hadde vært supre julegaver til oss oldiser vet du !! Jeg synes det ser ut til at stuen har blitt litt forandret , men det ser så bra ut ! Søren ! Jeg hadde tenkt å komme overraskende med et lite juletre til småguttene til advent . Det ser så fint ut ! Du vet han brukthandelmannen rett ved jernbanen i Tønsberg ... han skulle finne frem julepynten i uken som var. Klem klem

    SvarSlett