onsdag 2. februar 2011

Abstinenser!

For noen uker siden tenkte jeg at det kom til å bli deilig å legge malekosten på hylla en stund.. Men nei. Jeg har faktisk nesten savnet den litt, så derfor har jeg tyvbegynt på neste prosjekt... Egentlig har vi en regel på det, å gjøre ferdig et rom før man starter neste, men siden Mr. Sagemann er en treig, TREIG type av og til, orket jeg ikke venter lenger.



Nesten prosjekt er et skikkelig koseprosjekt. Vi skal lage kosekrok/lekehytte til barna i boden. En knøtteliten bod, men akkurat passe for små mennesker å gjemme seg litt bort i. Boden er på baksiden av disse skapene, (som dessverre ikke kan fjernes!!) som skal få ny vegg mye lenger ut i skapet. Skal bli skap som bare er akkurat dype nok til dvder, så får vi gjemt dem litt. De er tross alt lite pene å se på! På baksiden av skapveggen kommer det opp hyller inne i boden. Kjekke for leker og ting nå- kjekke for rot og skrot når de små vokser fra boden.



Heeelt utrolig hvor fresht ting ser ut etter et strøk med grunning. :)



Om det skulle være noen tvil har jeg bare malt INNSIDEN av skapdørene. Drømmemannen river seg i håret av at jeg absolutt må male inne i skapet og, men jeg føler det er det mest naturlige her i verden. Der vi bodde før hadde vi nemlig et skap som var gult inni, og det tenkte jeg på hver eneste gang jeg lukket det opp. Så jeg har lært. ;) Utsiden av skapene skal få på tapet av noe slag. Ikke har jeg noengang tapetsert før, og jeg er litt usikker på nøyaktig hvordan man skal gjøre det, men det ordner seg vel. Hvis man bruker samme prinsippet som når man pakker inn gaver. ;) Må bare finne meg en tapetbutikk!

Når det kommer til kontoret er vi så utrolig nære mål, så det er litt synd det drøyer. Mangler bare lister og en skikkelig rundvask der inne nå, før Espen kan få flytte inn igjen. Men, tro det eller ei, han syns det er helt greit å sitte her å jobbe en dag i uka (!!!):



Jeg skjems litt over å vise det frem, det ser jo ut som vi er to psykiatriske pasienter som har det sånn, samtidig som jeg er litt fasinert av alt rotet. Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å orke å ha det sånn over flere mnd. Hehe. ;)

3 kommentarer:

  1. Blir spennende å se når det blir ferdig:)

    W

    SvarSlett
  2. Det var en genial ide og lage et hytterom til barna der. Jeg har fått tak i to gamle puffer med rødt kongestoff på. Kanskje dere kunne trenge den ene et sted.... Klem mamma

    SvarSlett
  3. Ja, jeg håper det skal bli morsomt. :)

    Ja, vi trenger stort sett alltid gamle saker vi! ;)

    SvarSlett