torsdag 28. oktober 2010

Neste prosjekt!!

Nå som vi har vært igjennom hele første etasje i huset går det ikke an å utsette jobben som venter stort lenger, det er bare å begynne oppe. Der trengs det en smule hardere arbeid, da det skal skiftes vinduer, isoleres og spikres panel. Vi har fire små rom der oppe, loftstue og en bod, i alt 85 kvm som skal shines. Ganske mye jobb egentlig. Men vi gleder oss litt (naive som vi er), for vi aner i grunnen ikke hvordan man gjør noen av tingene, så skal bli moro å prøve seg. Og det som er så bra er at det gjør jo ikke noe om det blir skjevt og rart, for alt i dette huset er skjevt og rart fra før, så det vil passe perfekt inn!

Første plan er å isolere den ene veggen i loftstua, for den er mest kritisk. Den har ikke noe isolasjon fra før, og vi begynner å merke en smule forskjell på å bo i gammelt hus kontra nytt. ;) Frem til nå i kveld var rommet totalt overbombet med flytteesker og saker som var pakket halvveis ut, men som ikke hadde noen plass, så de bare stod der. Det fantes bare smale stier til å gå mellom rommene. Men i kveld er det rensket for skrot, så nå er ting omsider klart for riving. Litt skummelt er det, at jeg bare skal bruke et brekkjern og gå løs på min egen husvegg, men det er vel sånn man gjør det da. Jeg gleder meg til å prøve. Vi venter på vindu til den veggen og, men det er jammen meg lang leveringstid på sånt, så vi får ta det meste vi kan rundt vinduet i det minste da.

Eneste som er litt.. synd med å være effektive med oppussingen er at vi rekker ikke å skikkelig nyte at hvert enkelt rom blir ferdig, før vi starter på neste. Noen ganger hvis jeg feks henger opp et bilde jeg har tenkt på hvor skal henge i mange uker så blir jeg så fornøyd, og går og kikker på det hele tiden, mens når man bare starter rett på neste prosjekt rekker man nesten ikke tenke på, og glede seg skikkelig over det man faktisk har gjort. Man blir litt utakknemlig over det som er fint og ferdig på en måte. Menmen, det er vel grenser for hvor lenge man kan bo i et sånt hus som det her uten å jobbe hardt for å pusse det opp da. Kan jo ikke fryse på oss lungebetennelse hele gjengen heller akkurat!

Et aldri så lite bilde av verdens morskeste Isak som viser finger:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar