lørdag 26. november 2011

Snart JuL

Jeg har blitt totalt hjernevasket etter å ha lest så mange blogger med koselige juleinnlegg i det siste, at vi har slengt oss på trenden, og pyntet til jul i dag. All julepynt er ikke tatt frem ennå, men en god del har faktisk fått komme frem. De siste årene har jeg vært på romjulssalg og kjøpt ganske masse fin julepynt til en rimlig penge, og det er ganske så stas å ta den frem egentlig. Sjokket var derfor ganske stort når det var gått mugg i endel av julepynten siden i fjor. Jeg var nærmest litt bitter over at det ikke skjedde for ca 6 år siden, da jeg flyttet sammen med drømmemannen, og han kom med den grusomt stygge pynten sin, som jeg har måttet snike ut litt etter litt. ;) Menmen. Samlingen av julekuler ble også drastisk slanket da lillebror i huset entusiastisk kikket i den ene esken og knuste nesten 10 glasskuler, før vi rakk tenke oss om. Jada. Nevnte jeg noe om grelle plastkuler på treet i år?!



Storebror og jeg sanket kongler og mose tidligere i høst, og var godt fornøyde over å ta frem noe av fangsten vår i dag. At hestelysestaken fikk rødt lys og sløyfe falt også veldig i smak, hvem mamma smelter ikke av en liten treåring som sukker og sier "åh, mamma, (h)esten var sjempefiiin". <3



Det lille hjertefatet satt jeg bort med tungt hjerte i januar, men da blir det jo ekstra stas å få det frem igjen også.



Det som kommer frem av fin glasspynt i år, blir nok hengende på denne kvisten. Her henger det trygt opp fra små fingre som helst vil spille fotball med julepynten.



Nisser jeg er ikke spesielt glad i. Faktisk tror jeg at jeg er veldig allergisk mot dem. Men, hjemmelagde nisser kommer fint inn i huset vårt. Disse malte jeg og mannen for mange år siden, og de er jul for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar