mandag 16. januar 2012

Hjemmestrikket

Det ene hjørnet på kjøkkenbenken trengte litt forandring i går, så da lagde jeg denne..




Lysholder. Et gammelt syltetøyglass og en garnrest. Kunne nok vært litt mer forseggjort med flettestrikk, men siden det gikk i full fart tok jeg meg ikke tid til sånne finesser. Kanskje neste gang. ;)


Uka som var gikk med det til det berømte slipe-prosjektet vårt. Både soveromsgulv og trapp fikk seg en runde, og den jobben var så fæl at jeg fortsatt ikke har kommet meg helt. Hele kroppen ble mørbanket, og fortsatt føler jeg meg støl i muskler jeg ikke visste jeg hadde i armene engang. Soveromsgulvet ble desidert finest, trappen gikk fra fæl til litt bedre, og dette er resultatet:


Fortsatt ikke akkurat stilig, men hakket bedre enn dette her:





Litt maling tilslutt, så er nok mye gjort. For ikke å snakke om nytt gelender. Det som var fra før var så vaklete at det ga lite støtte, så det MÅTTE ihvertfall ut. Helst skulle vel hele trappen gått ut, men siden jeg og min kjære mann ikke ble helt enige i hvordan en evt ny trapp skulle bli, bestemte vi oss (etter 1,5 år på å forsøke og tale vår egen sak) for restaurering av den som var. Et mye billigere alternativ er det ihvertfall da.


Nå som vi endelig er ferdig med dette her kan vi igjen ta fatt på litt morsommere prosjekter. Nytt tak og panelplater på veggene står for tur fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar