tirsdag 20. juli 2010

Prosjekt drømmehuset er i gang.

Etter å ha eid drømmehuset i nøyaktig fem dager er ganske så mange prosjekter i gang. Det meste er ting som bare absolutt MÅ gjøres før vi flytter inn, mens andre ting er kanskje mer ting vi ønsker å gjøre før vi flytter inn. Men, siden jeg bare har 4 uker igjen til terminen nå, er det greit å få gjort unna litt uansett før babyen kommer. Er sikkert ikke like lett å male kjøkken med to små i hus!

Siden jeg ikke har helse eller overskudd til å male om dagen er det verdens beste Espen og lillebror som tar den biten. For selvom vi har tenkt å vente med noe, er det enkelte ting som bare må tas før vi flytter. Derfor maler de nå barnerom, stue, kjøkken og soverom. Tak og vegger finnes nemlig i alle mulige underlige farger, så forskjellen blir enorm etterhvert som hvitfargen dukker fram. Tror det skal bli veldig fint! :) Siden det er så åpent mellom alle rom i 1 etg (dvs gang, kjøkken, stue, barnerom og soverom) har vi valgt å male alt i samme farge for å få en helhet på det. Fargen ligger nært opptil hvit, og ser ut til å bli bra.

Jeg som skal ta livet med ro har en litt morsommere jobb, jeg syr gardiner. Ingen av vinduene har standardstørrelser (ihvertfall ikke som de er i dag, antagelig mer som de var i 1904), så her må det meste lages selv. Ihvertfall liftgardiner. Og det er vel egentlig det jeg syns er greiest på barnerom og kjøkken. Fint å se på, og henger ikke i veien for varmovner ol. Ganske enkelt er det også, så jeg koser meg med det.

Kameraet er dessverre gjentglemt i drømmehuset, men så fort jeg får det tilbake skal jeg slenge inn noen før-bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar