mandag 4. februar 2013

Bestemorstue

I helgen fikk jeg ånden over meg, og flyttet litt rundt på saker og ting. Føler jeg får ny energi når det er overstått, deilig med litt forandring.
 
Den bittelille stuen vår er vel snart ferdig møblert, men det tok tid. Det er ikke barebare å henge opp ting på kritthvite vegger, er så kjedelig om man angrer seg.
 
 
Men nå er jeg ganske så fornøyd!
 
Akkurat passe liten stue, og akkurat passe deilig å slenge seg i denne sofaen her. Den må være det beste kjøpet jeg noengang har gjort! Veldig god å være lat i, og med plass til både katter og barn, og leketraktorer.
 
 
På hylla står et av yndlingsbildene mine, kanskje ikke så lett å se det helt men.
 
 
 Gyngestolkroken er også hyppig brukt. Jeg måtte argumentere lenge for å få med gyngestolen til en 50lapp hjem fra loppis, men i ettertid er den blitt usedvanlig godt brukt.
 
 
Et av vårens prosjekter er å bytte ut peisen. Den er, som man kan skimte av bildet, ikke særlig pen, og elgammel. Faktisk er den hele 133 år, så det sier seg selv at den muliggens er moden for utskiftning. Men så var det det med å bli enige da..
 
For å si det sånn, jeg går ikke med på en nymoderne sak, og mannen i huset går ikke med på en gammel restaurert en. Hehe, det er jo et intressant utgangspunkt! ;)

2 kommentarer:

  1. Fine bilder fra den koselige stuen deres ! Eneste er at vi kunne fått sett nærbilde av gipskronen i taket og lampen der. Du det bildet er så vakkert , jeg elsker det !!!!! Prøv å selg den ovnen , den er jo så steingammel at den sikkert har verdi...en ny en vil gjøre susen ! Glad i dere og klem .

    SvarSlett
  2. Hei på deg:)
    Tusen takk for koselig kommentar hos meg, og veldig kjekt at du vil følga meg vidare:)
    Så utrulig koselig du har det i stova di:).
    Og du, eg diggar taklampen din, knallfin:)
    Fin kveld til deg:)
    Klems Evelyn:)

    SvarSlett