torsdag 12. april 2012

Min favorittplass

Min absolutte yndlingsplass i huset er denne:



Sykroken min, hvor jeg har det meste av mine kreative prosjekter, ideer og hobbysaker. Det skal sies at ikke absolutt alle materialer får plass her inne, ennå, men på sikt håper jeg det rette lille, gamle, oppbevaringsmøblet dukker opp. Det haster ikke, det er fortsatt plass i boden. Og dessuten har jeg et bruke-opp prosjekt om dagen. Ihvertfall når det kommer til fint stoff, som bare ligger klart til å brukes. Greit å ta seg selv i nakken av og til. :)




Det er ingen hemmelighet at jeg stadig faller for små, rare ting fra Søstrene Grene. Disse klesklypene syns jeg var akkurat passe fargerike til syplassen min. Man må jo bare bli blid av fargene. Ihvertfall jeg!


For nesten nøyaktig et år siden ble jeg 28 år, og da fikk jeg denne søte knaggen..




Den kom opp til saksene i går, så ingen skal si jeg forhaster meg! Men man blir kanskje litt "gjerrig" på å spikre i helt ny-oppussede vegger. Jeg har blitt det ihvertfall, må tenke meg godt om. Det skal sies at jeg stort sett blir ekstremt fornøyd da, etter å ha gått og tenkt på noe i lang tid (nå skal det sies at jeg ikke akkurat har grunnet over dette hver eneste natt det siste året da, men den har ligget fremme på sybordet, klar for å få en plass det siste året).


Veldig fornøyd med å ha et klesstativ å henge halvferdige og ferdige prosjekter på, men i mellomtiden er det jo fint å jugle den opp med juletrebelysningen min. Kjøpt i november 2011, men ikke vært brukt før. Måtte bare ha den pga "krystallene", så da var det kanskje på tide den fikk en plass og.





Den lemmen i bakgrunnen funderer jeg stadig på å henge opp et sted, etterhvert, men den har bare stått siden i fjor sommer, altså ikke lenge nok til at jeg har klart å bestemme meg. ;)


Dette bildet syns jeg er herlig! Her er altså drømmehuset, sånn det så ut i gamle dager. Ihvertfall før det ble bygget på..





Tror nok vi hadde endt opp med å kjøpe det om det fortsatt så sånn ut og, syns inngangspartiet var så flott! Bildet i seg selv er så stort, og rammen ikke kjempefin, derfor har det blitt hengende på kontoret. Nå når jeg ser det her, fikk jeg jo en ide om at det faktisk går an å klippe ut akkurat det som er avbildet her da, og finne en ny ramme. Så må det ikke være helt bortgjemt..


Syplassen er bare MIN. I resten av huset har vi stort sett en ganske hvit og lys stil, men i mitt hjørne skal det få være litt kreativt kaos. Jeg må derimot dele systuen med min kjære mann, som også bruker den som hjemmekontor..


Og inni den skatollsaken har han data og alle mulige elektriske dupeditter. Kan vel ikke klage da, deilig at det er bortgjemt det meste av tiden!! Men det her viser vel forskjellen på oss. Noen liker det litt mer minimalistisk enn andre. ;)





1 kommentar:

  1. For et nydelig innlegg ! Systuen er kjempefin den og med små koselige bilder ... så det var noe kjent med den lille piken på bildet med det pene mørke håret. Tenk at tiden går så fort... Klem

    SvarSlett