onsdag 21. mars 2012

Hjemmestrikket

De siste ukene har jeg strikket, og strikket. Som en gal faktisk. Så nå er jeg nærmest ferdig med to Mariusgensere, og i stad kom dusken på lue nr 1.

Lua er i Mariusmønster, men oppskriften har jeg tilpasset selv, så lua ble litt "hengelue". Syns det er litt søtt, og dessuten varer den litt lenger på den måten. Guttene mine har antagelig litt digre hoder, men jeg føler alltid at standard strikkeluer sjeldent dekker begge ørene på likt.

Jeg burde nok forutsett at lillebror i huset ble LYNsint, da han skjønte at lua ikke var hans, for han er skikkelig luegutt. Han har stort sett alltid lue på, både inne og ute, man må nesten lure favorittlua av hodet hans når han skal bade. Derfor er de nestene kveldene satt for min del, her er det bare å produsere lue 2.

Etter dette planlegger jeg å strikke matchende votter i samme slengen. Syns det er stas når guttene har matchende klær, ihvertfall innimellom. Og for den som måtte lure så er jeg bare ekstremt tidlig ute med å strikke høstklær. Eller. En ullgenser kan forsåvidt være greit på kalde sommerkvelder også da, men
det var neste høst som var i tankene da jeg fikk ånden over meg. Så får jeg bare se hvor lenge det varer, om jeg rekker både skjerf og ullbukser i samme slengen, men jeg kjenner at jeg er i tvil.. :)

1 kommentar: