onsdag 16. november 2011

Jeg er ikke voldsomt effektiv i huset om dagen. Vi har drevet med et så kjedelig prosjekt som å isolere loftet og legge gulv der, så det kan brukes til oppbevaring.
Veldig greit, nå som det er gjort, men det har støvet skikkelig, så lite annet har blitt gjort samtidig.

Tankevirksomheten derimot, den har ikke stoppet opp. Egentlig har vi jo et soverom som venter på oss, med nye vegger og alt, trenger bare maling og innredning, men det er her det har stoppet seg litt da. Hadde nemlig planlagt å "bygge inn" sengen med skap på sider og over, men noen *kremt* har tydeligvis isolert nøyaktig 1 cm for mye, så det akkurat ikke blir plass. Og etter å ha hatt den planen i snart 1,5 år tar det litt tid å omstille seg. Jeg har prøvd hardt, å få den flotte byggmesteren til å ta opp igjen veggen og justere den, men det ser ut til at vi må gå over til plan b. Plan b blir sikker også bra, bare vi får bestemt oss. Jeg leter iherdig etter gamle nattbord om dagen, men de perfekte lar vente på seg. Derfor skjer det lite.

Årets første forsøk på julekortbilder av gullungene er gjort. I fjor måtte det hele FIRE forsøk til, for å få et fint bilde, og det ser ikke ut til å være fortere gjort i år.



Nå syns jo mor de er verdens søteste småtroll uansett, men å få med begge på bildet, blide, synes å være en vanskelig sak. På dette bildet har jeg tydd til bestikkelser, men lillebror er nok hakket for liten til å skjønne det helt ennå. Han bare peker og roper MER på de fleste bildene. Hehe. :)

Resten av denne uka skal vi bruke på å rive ned og isolere en vegg. Det blir siste veggen i 2. etg med underlig, gammeldags isolering som forsvinner, så det er mulig det blir en smule varmere i 2. etg denne vinteren, enn det var i fjor. Hurra!

1 kommentar:

  1. Plan b blir sikkert fin, men er man bestemt og har håpt lenge så kan bli veldig skuffet ja...

    Jeg kan tenke meg at julekortbilde er en utfordring, jeg syntes det bildet som du la ut her var kjempe stilig - litt sannhet i julen ha ha ha

    Ønsker deg en fortsatt god dag
    klem klem

    SvarSlett