søndag 9. oktober 2011

Hatteeske

Tidligere i høst fant jeg en gammel hatteeske på loppemarked. Den var i mørkebrunt skinn, og passet ikke veldig godt inn i dette huset. Planen har egentlig vært å sy stofftrekk utenpå den, men i dag fant jeg en midlertidig løsning..



Pakkepapir!



Nå står den høyt oppe på kjøkkenskapene, og rommer de viktigste malesakene for små gutter, sammen med bokser med de andre aller mest nødvendige hobbysakene.

Dagen i dag har vært en herlig slapp dag. Alle i huset er slappe og slitne, småfeber og prikker av ukjent karakter, så da har det passet fint å lage noen små julegaver, og merkelapper.. Disse er faktisk gammelt julepapir klippet opp og limt på rød kartong. Liker gjenbruket! :)




Og ja, jeg vet det kanskje er litt tidlig.. Men. I fjor hadde vi kolikkbaby og en storebror som var skikkelig syk nesten hele desember, så førjulstiden ble nesten bare stress, slit og kaos, derfor har jeg lovet meg selv at heretter skal ting være klart i GOD tid før jul. Det er ikke noe koselig å bake 7 slag julekaker på en dag, og kjøpe alle julegavene i en eneste butikk fordi man ikke rekker noe annet. Så nå har vi lært, og i år gleder vi oss til en koselig adventstid, uten mas. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar